dinsdag 16 maart 2010

Eerste opleiding



Na een korte nacht... Om zeven uur was Amidou daar voor het ontbijt, dit na drie uur slapen, ik zei hem dat ik nog wat ging slapen en geen ontbijt nam. Hij begon dan al met het bereiden van het middagmaal. Om 8h30 ben ik dan toch maar opgestaan. Vandaag start ik met de eerste dag opleiding aan een eerste groep. Het is de bedoeling om de belangrijkste handelingen uit te leggen en hen geen keuze te laten. Ik wil eerst de stokbroden op punt krijgen om dan later ook het assortiment uit te verruimen. Om hen toch wat te motiveren beloofde ik aan diegene die op tijd komen een t shirt. Maar.... dit was buiten mijn chauffeur gerekend. Onze afspraak was om 12h30 hij kwam er door om 14 uur. Aangekomen in de bakkerij stonden mijn "cursisten" te wachten. Ik deelde dan maar vlug mijn t hirts uit. We starten de opleiding. In eenvoudige regels probeerde ik de belangrijkste punten bij het maken van stokbroden uit te leggen. We deden dit dan ook via de praktijk. Het deeg maar pas gemaakt en plots... geen electriciteit. Gelukkig hadden we een oven die met hout gestookt werd. het werk ging verder. Net toen het laatste brood uit de over kwam was er weer electriciteit. Dit is ook Burkina Faso.

Morgen tweede opleidingsdag

2 opmerkingen:

  1. een leerproces dat in twee richtingen werkt, dat is een optimale benutting van de tijd (alhoewel je daar op dat moment allicht anders over denkt).
    En wat betreft de T shirts: volgende keer een lokaal aangepaste uitdaging bedenken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Guido

    Blijkbaar nemen ze het daar niet al te nauw met de wetten der bakkerij, maar met je doorzettingsvermogen zal dat wel in orde komen.

    Vergeet niet een beetje meer te slapen want met bakken en pinten pakken alleen kom je er niet (grapje).

    Hier is het weer verbeterd het is warmer 10 a 12 graden en het regent niet, wat zijn we blij.

    Nog veel moed en tot later

    Renaat

    BeantwoordenVerwijderen