vrijdag 26 maart 2010

Vanavond opnieuw richting België

( nog een leuke foto)

Aan alles komt een eind, ook aant dit avontuur. Vanmorgen, geen water en electriciteit. Stroomonderbreking. na een uur was dit opgelost, alleen het water bleef afgesloten, de pomp was defect. Valiezen gepakt. Laatste keer naar de markt geweest. Michel kwam mij halen, we bezochten een koekjesfabriek, deze mensen zullen ook een aanvraag doem naar een expert. Dit om de diversiteit uit te breiden. Ze beschikken over een tunneloven. Hier zijn wel wat mogelijkheden. Straks nog een frisse duik, gaan eten en nadien naar de luchthaven.






Gistern toch nog even langs geweest in de vier bakkerijen. Ik had een wedstrijd georganiseerd. Het mooiste stokbrood. Om 1 uur 's nachts bezochten we de bakkerijen. Iedereen had zijn best gedaan. Toch zoals bij iedere wedstrijd kan er maar één winnaar zijn.




(winnaars stokbrood wedstrijd)






We zagen toch dat het verschil met veertien dagen geleden groot was. De bakkerij waar ik het minst van had verwacht had het mooiste stokbrood. Daar was het net of wereldkampioen waren. Vreugdekreten en gezang, zelfs een dansje





(Ook in Burkina Faso zijn ze fier dat ze bakker zijn)

Ik gaf aan iedereen van deze ploeg nog een geschenk en keerde terug naar mijn woonst.


Deze twee weken hebben toch resultaat gehad. Ik hoop dat dit nu ook nog wat blijft hangen.




(Assortiment gemaakte producten)


Nu nog een zware nacht, ik vertrek op 1h10, om aan te komen om 10h50 in Brussel. Dit met een tussenstop in Tripoli.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten