dinsdag 23 maart 2010

Opeidingen hebben hun resultaat

Zaterdag en zondag waren ook voor mij even rustdagen. Zondag naar de mis geweest deze dienst duurde ruim 2 uur. Ik had wat meer “swoeng” verwacht. Wat meer swingende muziek en dansende mensen. Wel een pastoor die graag preekte, ruim 3 kwartier. Voor de rest een rustige zondag.
Maandag was het opnieuw werkdag. Ik had een afspraak met de verantwoordelijke van de bloemmolen en de bakkerijen. Ik heb hem uitgelegd dat ik liefst met één bakkerij wou verder werken. Deze mensen verder opleiden om de speciale broden te leren maken. Het is ook de bakkerij die het beste materiaal ter beschiking heeft. Men stemde hier mee in. Ook zou het de bedoeling zijn om deze broden ook in hotels en restaurants te aan te bieden. In de namiddag begonnen we dan aan de luxe producten. Rozijnenbrood, suikerbrood, niet met korrelsuiker maar met fijne suiker en boter, een eigen creatie. Een soort suikertaart en volkorenbrood. Het resultaat was zeer goed. De vier nog jonge bakkers waren dan ook fier over het resultaat.


vandaag heb ik opnieuw het zelfde geven. Het resultaat is echt goed. Ik heb aan iedereen een pint gegeven. Bij Belgische broden mag een pintje bier

.
Vanaf morgen moeten ze zelfstandig deze broden maken. Het is echt de bedoeling dat als ik opnieuw in België ben, zij dit verder zetten. Dit zal dan ook regelmatig gevolg worden door Michel en doorgegeven worden aan EX-Change.
Voor de rest opnieuw wat leuke foto’s genomen en fimwerk gedaan. Ik denk dat de film echt de knap zal zijn. Alleen heb ik mijn twijfels over mijn cameraman. Af en toe laat ik mijn chauffeur filmen. Ik ben zelf benieuwd om de beelden te zien. Voor hem is dit natuurlijk een belevenis.
Vandaag ook een paar geschenkjes gaan kopen. Hier zitten enkele echte kunstenaars.
Dit was het weer voor vandaag. Het is stilaan aftellen. Ook al heb ik hier een goed gevoel toch denk ik vaak aan thuis. Dus van hier uit groeten aan iedereen. Zaterdag rond 11 uur ben ik opnieuw in België. Morgen lees je meer


1 opmerking:

  1. Wat gaat de tijd snel, Guido! Je hebt er in elk geval al heel mooi werk verricht.

    Groetjes,
    Els

    BeantwoordenVerwijderen