donderdag 18 maart 2010

Opleidingsdag 3




  • Middagmaal klaargemaakt door Amidou
    Hammetje met kool en puree


    Amidou


    Vandaag ben ik alleen naar de markt geweest. Nu voel ik pas wat “ bekeken worden” wil zeggen. Als enige blanke. Toch een onnodig angstig gevoel. Af en toe spreekt je iemand aan. Kinderen willen opnieuw dat je een foto neemt, maar als één van de ouders het ziet vragen ze geld. Het lijkt dat iedereen hier iets verkoop. Er wordt aan en af gereden met allerlei goederen. Bijna elke vrouw van tussen de 20 en 30 loopt met een kind op de rug. Deze zitten veilig ingebonden en beschermd tegen de zon. Er zijn hier ook veel straat kinderen, die vanuit de stad komen om hier te bedelen of tussen het afval te zoeken naar iets bruikbaars. En toch steeds met de glimlach. Vandaag gaf ik opnieuw opleiding aan een nieuwe groep.
    Iedereen wat tijdig aanwezig, alleen de eigenaar liet op zich wachten. zij had de sleutel waar de bloem lag. We waren met twaalf. Vanaf maandag starten we met sandwiches, een suikertaart. Morgen verschillende soorten brood en brood met "soumoul van maïs".

1 opmerking:

  1. vanavond blijkbaar weer blijven hangen bij Michel...Ik hoop dat je hem af en toe een lekker broodje bezorgt.
    Je foto's zijn goed, close ups heel goed; als Burkinabes, vooral in groep, fotografeert geef dat wat overbelichting of, zoals ik doe, altijd met flash. Zelf zul je er dan wat bleekjes bijstaan.
    Bekeken voelen heeft meer met jezelf te maken, doe het nog een paar keer en het gaat zo over.
    Je mag Amidou altijd eens langs hier sturen...

    BeantwoordenVerwijderen